Z czym jeść makaron gryczany? Oto kilka przepisów!

Makaron gryczany to bezglutenowa wersja tego produktu. Jest on popularny wśród osób ceniących sobie nieco zdrowszy tryb żywienia. Makaron gryczany jest znakomitym dodatkiem do sałatek, zup, przekąsek oraz sosów i gulaszy. Mogą go jeść zarówno osoby będące na diecie redukcyjnej jak i te, które chcą ograniczyć wyroby z białej mąki. Ten makaron ma ciekawy, ciemniejszy kolor i oryginalny, intensywny smak. Czas gotowania jest stosunkowo krótki, a zastosowanie szerokie. Do czego stosować makaron gryczany? Z jakimi produktami komponuje się najlepiej? Oto kilka przepisów:

Makaron gryczany  z sosem orzechowo – szpinakowym

Aby przygotować potrawę należy zmielić szklankę orzechów włoskich. Następnie do moździerza wrzucamy 2 duże ząbki czosnku, dodajemy  prażony kmin rzymski, 1/2 łyżeczki mielonego chilli, startą skórkę z jednej cytryny i sól morską, a następnie ucieramy na pastę. Gotujemy makaron gryczany według instrukcji na opakowaniu, tak aby został al dente. W tym samym czasie na patelni rozgrzewamy oliwę z oliwek i wrzucamy jedną posiekaną drobno szalotkę. Gdy cebula się zeszkli dodajemy pastę czosnkową i smażymy około 2 minut. Dodajemy orzechy i smażymy około 3 minut. Na patelnię dorzucamy 200 gram świeżych liści szpinaku i czekamy aż szpinak zmniejszy swoją objętość. do sosu wrzucamy gorący makaron i posypujemy serem. Podajemy natychmiast!

Makaron gryczany z kurczakiem i warzywami

To już klasyczna propozycja. Kurczaka kroimy w kostkę i wrzucamy na rozgrzana oliwę. Przyprawiamy solę oraz pieprzem. Kiedy kurczak podsmaży się na złoty kolor dorzucamy drobno pokrojony czosnek. Następnie wrzucamy pokrojoną w paski paprykę oraz cukinię. Po około 10 minutach, kiedy warzywa zmiękną i nabiorą podsmażonego koloru dodajemy 2 łyżki jogurtu naturalnego. Sos podgrzewamy, a następnie dodajemy do niego gorący makaron gryczany. Całość posypujemy świeżo posiekaną pietruszka lub kolendrą.

Makaron gryczany z serem i suszonymi pomidorami

Makaron gotujemy al dente. Ser żółty ścieramy na tarce i mieszamy w misce z makaronem, dodajemy drobno pokrojone suszone pomidory oraz liście szpinaku i 3 łyżki śmietany 18%. Doprawiamy solą i pieprzem. Wymieszane produkty wykładamy na naczynie żaroodporne i jeszcze raz oprószamy solą, pieprzem oraz startym serem i skrapiamy oliwą z zalewy pomidorów. Zapiekamy w piekarniku przez 20 minut w temperaturze 180 stopni C. Po upieczeniu posypujemy świeżym szpinakiem i podajemy na stół!  Uwaga, w wersji bardziej dietetycznej śmietanę można zastąpić jogurtem jednak może on ulec rozwarstwieniu i zapiekanka będzie mało estetyczna.

 

 

 

Miód organiczny – właściwości

Miód jest jednym spośród najważniejszych artykułów pokarmowych. Zawiera cukry, białko, fermenty, treści antyseptyczne. W miodzie znajdują się również witaminy z klasy B, i A, C, K. Dodatkowo jest niezwykle szybko strawny. Specjaliści od miodu lubią jednakże atuty świeżego złotego pyłku, jaki nie jest poddany żadnym specjalnym mechanizmom. Uprawa cieplna oraz oczyszczanie uszkadza ważne treści wzmacniające. Miód surowy jest rzeczywiście droższy (za słój o wartości 500 g należy dać chociażby ok. 100 złotych), lecz zdecydowanie lepszy.

Jaki miód dobrać?

Naturalny miód płynny, więc potoka, jest bogatą mieszanką, jaka z czasem podlega krystalizacji. Jest to normalny mechanizm, na jakiego szybkość ma wpływ ilość heksozy oraz glikozy. Miód z ogromną ilością glikozy krzepnie się błyskawicznie, kiedy np. miód rzepakowy, dłużej nie krystalizują się miody z przewagą heksozy – np. miód akacjowy. Miód krystalizując się błyszczy. Tenże mechanizm zależy także od ilości wody w miodzie. Gdy jest w nim wiele wody, gdy pszczoły są żywione, to krystalizuje się wolniej. Krystalizacja nie przekształca zalet odżywczo-leczniczych miodu.

 

Miód organiczny

Z punktu widzenia chemii to treści, jakie we własnych cząsteczkach opiewają w węgiel (za wyjątkiem węglanów oraz cyjanku). Treści organiczne są pochodzenia zwierzęcego oraz roślinnego. Wyraz tenże może też znaczyć mnóstwo pozostałych spraw, od modułów systemu aż do systemu uprawy. W poszczególnych regionach wyrazem organiczny określa się chociażby główne przepisy prawa. Wolno przekładając znaczy to doskonały (o ile nie odnosi się do którejś z części systemu – w takim wypadku mowa o typie dolegliwości bądź typie ustawy, o ile pozostanie uszkodzona). Organiczny nie musi być obowiązkowo źródła ekologicznego.

Czym charakteryzuje się zdobywanie miodu organicznego?

Rolnicy pszczelarze chcący zostać wytwórcami artykułów naturalnych wiedzą, iż ziemia musi być używana bez żadnych chemikaliów. W takich polach nawozów stosuje się tylko pochodzenia mikrobiologicznego, roślinnego bądź zwierzęcego. Zastosowanie magnezu, potasu, obornika jest małe. Wybierane są nasienia wytrzymałe na pasożyty oraz chwasty, niezawierające genetycznie przerobionych modułów.

Wytrzymałość

Ze względu na frekwencję nadtlenku wodoru, ekstraktów eterycznych, flawonoidów, natomiast również dużego ciśnienia osmotycznego, miód przejawia ogromne wartości antyseptyczne i blokuje rozwój grzybów. Ponadto zmniejsza stany zapalne dróg oddechowych, jako preparat wspierający w czasie chorób obniża symptomy patologiczne ze strony systemu oddechowego, w tymże kaszel (ma oddziaływanie wykrztuśne, ponieważ rozcieńcza wydzielinę z oskrzeli).

 

 

Oto 5 produktów, które kochają weganie!

Weganie to osoby, które zupełnie zrezygnowały ze spożywania produktów pochodzenia zwierzęcego. Dotyczy to również mleka oraz jajek. Sama rezygnacja z mięsa oraz ryb jest stosunkowo łatwa – jak jednak normalnie funkcjonować bez majonezu, mleka czy też twarożków? Dieta wegańska jest dużym wyzwaniem! Czasami trzeba się nieźle nagłowić aby skomponować zdrowy i smaczny posiłek, który dodatkowo dostarczy nam niezbędnych składników odżywczych. Dieta wegańska rozwija zatem również kreatywność. Sprawdź jakie gotowe produkty kochają weganie!

Krem kokosowy

Krem kokosowy to idealny wysokobiałkowy dodatek do naleśników, placków oraz ciast i fit deserów. Produkt jest całkowicie roślinny co sprawia, że weganie mogą czuć się bezpiecznie. Mając go w domowej szafce można szybko skomponować wartościowe i smaczne śniadanie. Krem kokosowy  jest też uwielbiany przez sportowców – ze względu na wysoka ilość białka oraz niskokaloryczne formy słodzenia.

Majonez wegański

Taka forma majonezu jest w całości roślinna, a jego smak często jest obłędny! Wegańską wersję majonezu można kupić w sklepach ze zdrowa żywnością lub na internetowych aukcjach. Warto dodać, że ten produkt może być wykonany samodzielnie w domu. Żeby nadać majonezowi jajecznego smaku – użyjmy czarnej soli!

Wegańska czekolada

Czekolada roślinna nie zawiera dodatku mleka krowiego. Produkt ten jest popularny jako dodatek do ciast, polew, ciasteczek oraz deserów. Można go też zjeść po prostu jak normalną czekoladę. Wegańska czekolada jest dostępna w wariancie mlecznym, ciemny, oraz z dodatkami owoców lub orzechów. Taki produkt kupimy w wegańskich sklepach oraz w internecie

Tofu

Tofu wykonane jest z ziaren soi. Produkt ten jest całkowicie roślinny i może być wykorzystywany na setki sposobów! Tofu można podawać na surowo jako dodatek do sałatki, a także grillować, piec czy tez przyprawiać ziołami i mieszankami przypraw. Ciekawą propozycją śniadaniową dla wegan jest tofucznica. Jest to wersja jajecznicy, w której zamiast jajek używa się właśnie rozdrobnionego tofu! Potrawa po odpowiednim przyprawianiu jest przepyszna i ładnie się prezentuje. Tofu dostarcza sporo białka do organizmu!

Mielone „mięso”  wegańskie

Jest to produkt, który do złudzenia przypomina prawdziwe mielone mięso jednak nie ma z nim nic wspólnego! Wegański mielone to nic innego jak mieszanka ziaren soi z orzechami, grzybami, pomidorów oraz buraka. Takie”mięso”  można użyć do wykonania spaghetti, kotletów mielonych lub wykonać z niego farsz do gołąbków lub papryki i bakłażana! Wszystko 100% wegan!